RöportajManşet

İndikatörlerin Efendisi- Kıvanç Özbilgiç Röpotajı

Kripto paralar ile hepimizin bir can yangını olduğunu biliyoruz. Bizi içerisine çeken aslında bilinmezliğinin derin oluşu. Yani adı da, bizim hissettiğimizde kripto. Ve bu kripto bilinmezliği içerisinde kazanacağımıza olan inancı sürekli yeşil tutan gelişmeler, bizi bağımlı hale getirdi.

Bağımlılığımız birilerine bağlı hale getirdi. Al dediler aldık, Sat dediler sattık. Kimisine dua edenler çoğunluktaydı, kimisine hakaret. Kimisi kendisini el üstünde buldu kimisi silindi gitti. Fırsatçılar türedi, adı sözde Network Marketing yapmak olan sözde firmalar. Çaldılar aldılar insanların ellerindekilerini. Baktık olmuyor, öğrenmek gerektiğini anladık. Kazanılacak her değerli şeyin bir emek gerektiğini anladığımızda algılarımızda değişti. İşte o dönem güzel insanlara denk geldi yolumuz. Bilinmeyenleri bilerek öğretecek kişilere denk gelmeliydi yolumuz.

Bir gün telefonum çalıyor, kadim dostum Mutlu arıyor beni. Twitter’dan ve kripto paralardan konu açılıyor.  Biri var diyor onu takip et, videoları da var. Kullanıcı adı nedir diyorum? fr3762 diyor. Takip Et. İlk o zaman tanıştık Kıvanç Hocayla. Herkesin tanıdığı kadar. Yani aslında tanıdığını sandığı kadar. İndikatörler ve daha önce bir çok kişi tarafından anlatılmış o grafikler güzel bir servisle ilk defa bu kadar anlaşılır geliyordu bize. Mavilim den tutun Fibonacciler, Ichimoku, bir çok detay hafızamıza yer edindi. Daha bir anlaşılır oldu. Üstelik bedava. Aylık herhangi bir para karşılığında değil. Şu kadar verirsen ücretli gruba alırım değil, bu kadar koin yolla video senin olsun da değil. Herkesin faydalanacağı bir alanda, herkes için uğraşılmış detaylı bir anlatım. Tek kazancı, kimsenin kaybetmemesi.

İşte o güzel insanın yanına gidebilmek için En Kripto Haber olarak düşüyoruz yola. İstanbul da hava güzel olmasına güzel de biraz bulutlu geliyor bize. Yetişmemiz gereken bir zaman aralığı var. Ama neredeyse imkansız gibi duran bir yetişme aralığı. Koşturuyoruz çabalıyoruz bu arada heyecanımız büyük, indikatörlerin efendisi ile buluşacağız ama biz geldik diyemiyoruz. Yetişemezsek o aralığa boş yere zaman almış olmak istemiyoruz. Biraz zaman ilerledikçe 15 dk kadar zamanımız olacağının sevincini yaşarken vardığımızda 30 dk zamanımız kaldığını görmenin sevinciyle arıyorum hocamızı. ”Hocam biz geldik”.  ”Ama siz aramayınca gelmeyeceğiniz düşünüp ayrıldım oradan” diyor. Bu cümle aslında bizim için güzel bir cümle. Çünkü bir gün sonrası için 1 saatlik görüşme ihtimalimiz doğuyor. Aslında neredeyse hiç vakti olmayan Kıvanç Hocam bizim için zaman ayırmaya çalışıp döneceğini söylüyor. Ve öyle de oluyor. İşte o zaman İstanbul’a indiğimizi fark ediyoruz. Hava da bahar var.

Ertesi günü sözleştiğimiz yerde Kıvanç Hocamızla buluşuyor ve zamanın nasıl geçtiğini anlamadan vedalaşırken buluyoruz kendimizi.

Keyifli bir röportajın akılda kalıcı ve önemli yanlarını devamında okuyabilirsiniz.

Sohbetimizin hemen başında dışarıdan haber sitelerinde yazması için talep geldiğini aktarıyor. Ama çok yoğun olduğunu ve zamanının olmadığını aktarıyor. Yoğunluktan uyuyamadığını da sözlerine ekliyor.

İçindekiler

Matriks akademi ile çalışıyorsunuz. Daha önce var mıydı?

Daha önce vardı ama dönem askıya alınmış. Devam edilmemiş. Şimdi yeniden baştan başlayacağız. İnternet sitesi hazırlanıyor. Amacımız insanlara algoritmayı, algoritmik tradeyi, risk analizi, başka kendi alanında uzmanlarda gelecek. Teknik analistler gelecek. İsteyenler için özel sınıf açacağız, başvuru dahilinde. Bazısı olacak mesela hayatında indigatör görmemiş bilmiyor ben ona algoritmik trade gösteremem. Ona onun istediği şeyi anlatacağız ama daha ileri isteyenler var. Onlar taleplere göre oluşturulacak.

Eğitimler birebir mi olacak,yoksa online mı olacak?

İkisi de. Online olacak mecburen çünkü Hakkari’de yaşayan biri nasıl gelsin. Online ve Sınıf içi eğitim olacak.

Bu sıfırdan ileri düzeye bir eğitim mi?

Evet. Yani aslında kullanıcının talebine göre şekillenecek bir durum olacak tabi.

Sizi biraz tanıyalım mı?

Ben aslında inşaat mühendisiyim. Şu anda da açık öğretim de iktisat okuyorum. Bu yıl oda bitiyor, üstten ders alıyorum.

Neden İktisat?

İlgim vardı iktisada hakta tanıyorlardı sınavsız.

Zor olmuyor mu bu kadar yoğunluğun arasında?

Yılda 4 defa sınava giriyorsun. Zor olmuyor. Bitiyor zaten.

Çalışıyor musunuz peki derslere?

İlk defa bu sefer çalıştım. Çünkü sözel hepsi, sayısal şeyler değil. Sözelle aram pek yok. Bir takipçim söyledi hatta sonuçların açıklandığını baktım hepsi güzel geldi. Zaten 40 alsan BB geliyor. Çan eğrisi diye bir şey var. Hani ben teorik çoğu şeyi bilmiyorum. Bazıları çok teorikdi. (Cebinden telefonunu çıkartıp sınav notlarını gösteriyor. Kıvanç hocam zaten sizi biliyoruz. İndikatörlere efendi olmuşsunuz elinizden sınav kurtulurmu). Sözel olduğu için bu sefer gerçekten çalıştım. Matematik istatistikten 100 aldım hep. Ama sınavlarda basit soruyorlar. Ben mühendislik okudum, masterı da mühendislik üzerine yaptım. Ondan çok kolaydı. 4 dersim var üstten onu da diğer dönem alacağım. Eğer 4 dersi de verirsem ekonomist diploması veriyorlar.

Nasıl başladı?

Benim çocukluğumda başladı. Babam borsa ile ilgileniyordu. O zamanlar İMKB yeni kurulmuş, 80’nin sonu 89 da biz babamla Karaköy’de bir binası vardı Borsa istanbulun. İMKB’ di o zamanlar adı. Biz babamla kapanış bülteni alıyorduk. Teletexten takip ediyorduk. Hafta sonları ekonomist paramatrik  finans dergileri geliyordu. Tabi gençtim bende baban ilgi duyunca sende duyuyorsun. Hesap kitap işlerini de seviyorum. Babamla oturup teletext başında lot sayıyorduk. Bu kadar lot geldi bu kadar kaldı bilmem ne falan ne oldu o lotları sayınca sıra sende ne zaman aldın ne zaman sattın işte o zamanlardan başladı. İlgim oralarda başladı. Sonrasında 18 yaşımda ben ilk kendi hesabımı açtım.  Üniversite de okurken ben bir yandan da çalışıyordum, para kazanıyordum. Kazandığım paralardan Yıldız Teknikte İş Bankası ATM si vardı, ben o ATM den hisse alıyordum fon alıyordum. ATM’den alış-veriş yapıyordum. Sonra o illüzyon içine işliyor. Bir kere başlayınca trade yapmaya o haza yapışıyorsun. Zaten kurtulamıyorsun.

Kazanıyor muydunuz? O yüzden mi devam ettiniz?

Kazanıyordum da kayıpta ediyordum. O haz başka. O hissi taşıyorsun. Aldığın hisse tavan oluyor. Başka şeyler oluyor falan biz onları yapa yapa bir daha kurtulamadık. O bir kere ruhuna işleyince o haz bir daha bırakamıyorsun. Okul bittikten sonra da işim gereği akşamları başlıyordu yoğunluğum gündüzde trade yapıyorum.

Yıldız Teknikte mühendislik okuyup, İTÜ de yapı boyutlandırma üzerine master yaptığını aktaran Kıvanç Hoca AÖF İktasat bölümünü de bu öğretim yılında bitirip sonraki hedefinin SPK lisansları almak olduğunu bilgisini de ekliyor.

İndikatörler Nasıl Başladı?

  Trade aşkı anlattığım zamanlardan başladı. Piyasayı o zamanlardan biliyorum. İnsanları tanıyorum takipe ediyorum. Ama bir noktadan sonra artık ben bunun başında durmak istemiyorum. Bana göre değil. Hani stres sinir… Düşüyor stres, çıkıyor stres. Ne zaman satacak falan hepsi stres. Bir kere o stres var. Sinirler sürekli yıpranıyor.  Bir arkadaşım var trade yapan resmen terliyor. Bazen yanına gittiğimde acıyorum ona. Adam sinir harbi terliyor. O yüzden dedim benim olayım bu değil ekranın karşısında beklemek terlemek stres olmak istemiyorum. Ben bunu makinelere yaptırmak istiyorum. O dönem işte matriksle işte o zamanlarda görüyorum, ediyorum falan,  matriksin fonksiyonlarını öğrenmeye başladım tamamen online kılavuzlarla. Benim araba da video izlenebiliyor, matriks videolarını izliyorum, trafikte falan hatta matriksle tanışmam da öyle başladı. Matriks videosu izlerken onları tag ledim onlarda görmüş. Genel müdür yardımcısı benimle iletişime geçti bana bir laf attı bende ona falan öyle başladı. Benim aslında gerçek ismim soy ismimle kullandığım başka twitter hesabım vardı. Bu hesapta face hesaptı. Hani piyasayı takip edim, piyasaya bakim. Normal arkadaşlarımla görüştüğüm twitter hesabım vardı. Sonra onu kapattım diğer hesap yürüyünce. Millet soruyor, adam cevaplıyor 200 günlük hareketli ortalamayı kesenleri tek tek baktım dün gece sizin için diyor. Şu kadar zamanımı aldı diyor buldum bak bunlar 200 günlük hareketli ortalamaları kesenler. Ya dedim bunun formülünü giriyorsun makineye 2 saniye sonra sana gösteriyor zaten kimlerin kestiğini. Niye bu kadar vakit kaybettin. Aaa Öylemi falan, o adam beni rt yaptı, başkası sordu bir formül, o bir şey sordu o bir şey sordu. Matematik ile alakalı olduğu için indikatörleri de yıllardır o zamanlar hareketli ortamalar vardı Ahmet Mergen milimetrik kağıtlara çiziyordu onları. Analistler öyle yapıyordu. O zamanlardan kalan indikatörlere bir ilgi var. Bu işte indikatörlerle yapılıyor genelde, indikatörsüz de var ama fiyatta hacim de bir indikatör sonuçta. Ben dedim ki hani bunları kodlayabiliyorsunuz, iki saat aramayın. Adamlar sordu ben cevapladım, arada indikatörlerden bahsettim, aa ne olur bunu anlatsanıza bize dediler.

Ichimoku?

Ichimoku hikayesi şöyledir, biri yanlış anlatmış. Adam öylesine anlatıyor. Şu şöyle böyle diye ama eksik ve yanlış anlatmış. Ona sinirlenip, dedim ben bunu adam gibi anlatayım. Planladığımdan da uzun sürdü, baya teferruatlı sürdü, her şeyi ile anlatayım istiyorum. Anlattım işte baya talep aldı. Ee dedim tamam isteniyor başka indikatörlerde o zaman zor olan insanların bilmediği indikatörleri anlatmaya çalışayım. Herkes mektiyi falan biliyor zaten, onları değil de daha merak edilen, ve iyi çalıştığını düşündüğümüz, benimde beğendiklerim onları anlatmaya başladım. Bir yandan formülleri cevapladım.

Nasıl Karar Verdiniz mesela?

Şöyle oluyor insanlar sana formül sordukça başta kılavuzlara bakıyordum. Ama sonra öyle bir hal aldı ki artık bakmadan telefondan yazıyorum adamın istediğini. İnsanlar Allah razı olsun diyor ama onlarda beni geliştirdi. Rüyamda her yerde bildiğiniz formül yazıyordum. 2 saniyede yazıyorum artık ama bu onların sayesinde.

Uyurken indikatör yazıyor musunuz?

Aklıma geldiği oluyor, uyumadan önce kafa sakinken bir şeyler geliyor hemen aklına geliyor yazıyorsun. Bu işin güzelliği o. Aklına bir şey geliyor, hemen yazıyorsun deniyorsun. Ve iyi çalışıp çalışmadığını bilgisayarların avantajları şu bir şeyin çalışıp çalışmadığını anında analiz edebiliyorsun. Normalde onu manuel yapma şansın yok. Ben diyorum ki insanlara , bakın böyle bir şey var. Saatlerini harcama o işte sen strateji geliştirmeye harca. Saatlerini dakikalarını vakitlerini. Bilgisayar bunu yapıyor zaten diğer işleri. O strateji iyi çalışıyor mu çalışmıyor mu? O kesişim nasıl? Geçmişe dönük test ediyor. Yani birkaç saniye içerisinde yapabiliyorsun. O zaman teknolojiyi kullanalım. Bir koin söyle de alalım mantığı olmasın. Bu koin piyasasında çok yok. Ama Hisse senedi kısmında var hala bir çok kişi genelde eskilerden hisse söyle de alalım diyor. Bu şekilde işliyor. Böyle şeyler daha fazla talep görüyor. Ben biraz zor tarafı seçtim. Balık tutmayı öğretmek istiyorum. Özellikle ben bunu kripto tarafında çok görüyorum gençler genelde, 35 yaş ve altı genelde kriptoya ilgi gösteriyor onlar öğrenmeyi seviyor. İlgi gösteriyorlar. Diğer taraftaki 50-60 yaşında adam. Bakın az önce 60 yaşında biri formül sordu.(telefondan çıkartıp soruyu gösteriyor). Birazdan müsait olduğumda cevaplayacağım. Böyleleri de var. Anlamadım Şu formülü bana yapar mısın yavrum diyen amca var yani. Kripto için konuşuyorum böyle bir şey var 7/24 insan işimi değil. Yapabilir misiniz? Ekranda 7 gün 24 saat. 3 kişi olsan nöbetleşe de olmaz. Hepsi aynı anda aynı kararı verebilecek mi? Aynı sistemi uygulayabilecek mi? Olmaz değil mi? Ama sen bir sistem kurup makineye tanıttığında, ve makine işlem yapmaya başladığında insan faktörünü psikoloji handikabını ki en büyük handikap odur, kenara atıyorsun. Onu atınca ne oluyor sistem bir noktadan sonra düzgün çalışan bir sistemse disiplinli olarak trade etmeye başlıyor. Ve kazanıyor. Yani şöyle söyleyeyim ben 10 yaşından beri bu al-sat işlerinin içerisindeyim manuel trade ile algoritmik tradeyi karşılaştırırsam, algoritmik de daha eksi kapattığım ay olmadı. Yani 2-3 senedir yapıyorum %1 bile olsa  artı yaptım, eksi kapattığım ay olmadı. Tabi sistemler var. Benimde sistemler cephanem var. Onları da işleme salıyorum. Kripto tarafında şu anda robotlar çalıştırmıyorum. Ama çalıştırmak üzereyim matriks IQ’u bekliyordum. IQ şimdi binance ve bitmex üzerinden algoritmik trade yapabiliyor. Tradingview gibi yada dışardan botlara güvenmiyorum. Sen bir bot aldığım da o botun formülünü satın aldığınızda bilmiyorsun adam vermiyor zaten ne olduğunu bilmediğin için yapamazsın. Sen bir bot kurguladığında adamın sitesi üzerinden adam senin botunu görüyor. İyi para kazandırırsa onu alıyor. Hatta böyle siteler var. Ücretsiz çekiyor seni, oradan algoritmaları alıp çünkü adam görüyor seni. En iyi algoritmayı seçiyor. Artık onda da var senin algoritman.

Matrikste böyle bir şey var mı?

Matrikste bunların olmadığını ben yıllardan beri biliyorum. Zaten gizli bakamazlar. Şirket bile göremiyor. Onu sadece kodlayan adam görebiliyor.

Matrikste IQ robotunu beklediğini ve bu bota indikatör eklenebildiği bilgisini veren Kıvanç Hocam, kriptoya böyle yoğunluk vereceğini ve robotların çalışacağını üstüne basa basa emin bir şekilde söylüyor. Ve ekliyor.

‘’O zaman da 7/24 başında olmadan o tarafı da halletmiş olacağız. ‘’

Kıvanç Hoca amaçlarının insanları bilgisayar başından kurtarmak olduğunu bir kez daha yeniliyor. Ve çok önemli bir detay aktarıyor.

‘’Algoritmik tradenin ilk şartı sistemin olacak! Hadi sen sistemsiz rast gele aldın koini zarar edeceksin başka şansın yok. Bir kar edersin şansa hepsi o. Şunu da söyleyeyim 2017 piyasasında aldığın 3x 5x yapıyordu. Bu bir ön yargı oluyor diyorsun ki tamam ben bu işi çözdüm, ben traderım diyorsun. Ben çok kişi tanıyorum işinden gücünden istifa etmiş ben nasılsa burada kazanıyorum diye bu tarafa geçmiş sonra  o çöküş sonrası kazanamamış. Bide ben şuna inanmıyorum tek  yönlü  piyasada yatırım çok yapılmamalı, yani düşerkende kazanabilmelisin. Düşen bu koin piyasasında bir şey kazanamazsın ’’

Margin işlemler

Margin dediğimiz bu bitmex borsasında ama tabi akıllı 100 200 kaldıraçlı demiyorum 1-2-3. Sonuçta bunlarla da yapabilirsin. Short dediğimiz düşerken de kazanabilirsin. Eğer doğru analiz yaparsan.

Siz açıkladınız ama daha anlaşılır olması açısından, matriks IQ nedir? Avantajı nedir diğer matrikslere göre?

Normal matrikste sadece Btcturk var. Otomatik trade yapılabilen. Bunun koin tarafında binance ve bitmex de var. Matriks IQ burada sadece aracı. Sen hesabına bağlıyorsun. İçinde yapay zeka var ve yapay zeka sana  bir sonraki barı belirli yüzdelerle tahmin edebiliyor. Stratejine göre. Ben test ettim baya da başarılı. Dolarda mesela, 1 dakikalık barlar anlamlı barlar değildir onlarda bile başarı gösterdi.  Yani bir sonraki bar yükselecek mi düşecek mi tahmin ediyor. Günlük işlem yaparken IQ şu şunu kessin diyebiliyorsunuz yani sınırlamalar yok. Eğitimini aldıkça kullanabilir herkes.

Eğitimini siz mi veriyorsunuz?

Akademi kapsamında bu eğitimleri vermeyi düşünüyoruz. Herkes bunları doğuştan bilmiyordu.

Ücretsiz kullanım süresi var mı?

2020 Mart ayına kadar ücretsiz. Kriptocular şu anda canlı trade edebilir.

Sonuçlar nasıl? Kar elde edebiliyorlar mı?

Bunun verilerini biz tutmuyoruz. Güvenlikli olduğundan.

Geri bildirim geliyor mu?

Daha yeni olduğundan öyle bir geri bildirim olmuyor. Öyle bir datamız yok.

Matriks IQ’yu siz mi yazdınız?

Bunun arkasında büyük bir yazılım ekibi var. 150 kişilik bir ekip. En çok ekrana sahip firma. En yakını 2. Sıradaki 5’te biri bile değil.

Ara yüzü kullanışlı mı?

Yenilik isteyenler için aslında. Bazı trade lar var arayüz değişsin istemiyor. Büyük traderlardan bir Mehmet Abi var ben 10 yıldır aynı ekrana bakıyorum değiştirmeyin bunu diyor. Yani değişmemesi yönünde de talep var. Ama IQ da değişecek. Tradingview de arayüz ne güzel matrikste eski ama kimse değişsin istemiyor. İnsanlar ona alışmış bir noktasının bile değişmesini istemiyor. En ufak bir şey değiştiriyorsun telefonlar yağıyor.

Binance ve Bitmex dışında borsa eklemeyi planlıyor musunuz?

Evet eklenecek. Çalışmaları yapılıyor sürekli eklenecek.

Video çekmeye ne zaman karar verdiniz YouTube için?

Şöyle oldu. Herkes bana aynı soruları sormaya başladı. Mesela matrikse nasıl indikatör yükleyeceğim. Bir indikatör paylaşıyorum nasıl diye sorular geliyor. Her gelen takipçi doğal olarak anlattığım şeyi tekrar soruyor. Çünkü görmedi. Sonra dedim ki ben bunun önünü alamayacağım, tek tek cevap veremiyorsun giderek de büyüyor. Aynı sorular da tekrar ediyor. O zaman ben bunları youtube koyayım.

Youtube da bir eğitiminiz var mı oldukça başarılı bir anlatım var.

Benim işim eğitimle alakalı. Ben eğitim sektöründeyim zaten. İnsanların iyi anlıyoruz dediği şey anlatma kabiliyetinden olabilir. O yüzden de rahat oldu. İnsanların en çok talep ettiklerini çekmeye çalıştım hepsine mümkün değil zaten. Ben temeline inmeye çalışıyorum. Yalandan bir anlatım yapıp bak bu çizgiyi böyle çizecek demiyorum. Aksine o çizginin orada niye var olduğunu bilirsen, hani sen bir şeye hükmetmek istiyorsan onun herşeyini a’dan z’ye bilmelisin, yoksa onun hükümdarı olamazsın kölesi olursun. İndikatörleri doğru anlamak için neden nerde ne yaptığını ne işe yaradığını bilmek lazım.

Herkesin para ile sattığı şeyi siz insanlarla paylaştınız.

Ben başta indikatör paylaşmıyordum. Formül soruyorlardı, ben yazıyordum. Piyasaya ilk girdiğimde herkes indikatörünü bir birinden saklıyordu. Bir şeyi değiştirip saklıyorlardı. Satıyorlardı. Şimdi robot satıyorlar, o zaman indikatör satıyorlardı. Sonra ben bir yerde sihirbazların sırını anlatan bir adam gibi oldum. İndikatörleri paylaşmaya başladım. Al kardeşim formülü bu istediğin gibi kullan dedim. Böyle tarıyorsun böyle al veriyor böyle sat veriyor. İnsanların da ilgisini çekti haliyle. Aracı kurumlar aradı. Bir anda farklı şeyler oldu. İndikatörü neden gizliyorsun. Herkes kullansın, herkes kazansın. Sadece sen değil herkes. Beraber kazanalım. Ben mesela TD’yi özellikle Türkçe yayınladım. Sadece türk traderlar için. Ben istiyorum ki bizde adamların arasında olalım. O adamlar bizi ezbemesin.(yurt dışındaki traderlardan bahsediyor). Yani hep yabancı kazanmasın yerli de kazansın. Ama biz bunu da kendimizi geliştirerek yapabiliriz. Şöyle bir şey de var. Her indikatör her adama yaramıyor. Senin kendi stratejine uygun mantıklı bir şey olman gerekiyor. Biri kısa vade trade eder, kimisi alır günlerce tutar. Kimisi saatlik bakar kimisi 5 dakikalıklarla çalışır.

En çok soru hisse tarafından mı geliyor, kriptoculardan mı?

İki taraftan da geliyor. Bazen hangi taraftan geldiğini de anlayamıyorum. Girip profillerine bakıp anlıyorum. Kriptocular gençler bir araya gelip bir sistem kurmaya çalışıyorlar bir yazılım yazıyorlar. Ama ben diyorum ki enerjinizi strateji geliştirmeye kullanım. Burada yapılmışı var. Buradan devam edin bunu geliştirin. Var zaten şu anda çalışan eskiden beri var olan. Hatasız bir sistem var. Sıfırdan geliştirmeye çalışıyorlar, sıfırdan olmuyor yani bir grafik çizmek bile ne kadar yazılım bilgisi istiyor. Uğraşıyorsun, veri al veri çek al işte hazırı var. Tabi oda ayrı ondana geliştir kendini o ayrı ama normalde strateji geliştirmeye ayıracakları vakti buna ayırıyorlar

Şu ana kadar en iyi yazdığınız indikatör hangisi?

Yazdın derken ben çoğunu tercüme ettim. Kendi yazdığım bir tek mavilim var. Birkaç tane daha var ama kimse bilmez.

Beğendiğiniz indikatörler hangileri? Mavilim nasıldır?

İyi bir indikatör. Güzel destek direnç sağlıyor. Ichimoku beğeniyorum. Genelde beğendiğim indikatörleri youtube a koyuyorum. Anlatıyorum. Onlar benim beğendiklerim oluyor.

Size zarar ettiren indikatör oldu mu peki?

Ben sadece indikatörlere göre işlem yapmıyorum. Teknik analizin diğer bileşenlerini kullanıyorum. İndikatörler kar da ettirir zarar da. İndikatörleri fiyatı takip ederler. Sana aldırmaya çalışmaz. Bir trend indikatörü ise aradaki trendi takip eder. Yoksa derdi dipten alayım falan o zaman adam indikatör kullanmayacak başka şeylere bakacak.

Temel analiz kullanıyor musunuz?

Temel analiztçi değilim. Fiyat kazanç oranı ne demek, piyasa değeri defter değeri karlılık bunlar ne demek bunları üstü körü incelemeyi beceriyorum. Kripto tarafında temel analiz çok zor.

Kripto paralarda teknik analiz gerçekten işe yarıyor mu?

Yarıyor. Git gide yarıyor. Daha çok kişi kullandığında daha çok yarıyor. Şimdi Eliotlarla çok ilgileniyor gençler harmonik patternlerle. Ama onlar bana göre normal işleyen piyasalarda daha iyi çalışır. Kripto da teknik analiz %100 çalışıyor mu hayır. Teknik analiz geçmişe göre  tahminleri geleceğe taşımak.  Direk kesin %100 bir şey yok ki. Teknik analiz bir sistem bir disiplin.

İndikatörleri cesaretlendiren bir aracı olduğunu söylüyor kıvanç hoca ve ekliyor herkesin birkaç şey bilmesi gerektiğini anlatıyor. Trend çizgisi çizmeyi hatta Fibbonacciyi herkesin bilmesi gerektiğini söylüyor.

‘İndikatör bir destek senin dostun kankan. Sana gazı veren git konuş şu kızla diyen.   Sonu iyi yada kötü bilmem ama güç alıyorsun ondan. Herkesin rast gele alsa bile %50 şansı var ya yükselecek ya çıkacak. Teorik olarak böyle. Bunu artırmaya yönelik. Bazıları teknik analize yalan der. İlla ki temel analiz de var. Haber takibi var. Bir koin gidip diyor ki şununla anlaştım, koin yukarı çıkıyor. Sonra o anlaşma farklı bir şey çıkıyor çöküyor işte bir anda. O yüzden hepsini doğru planlamak önemli. İnsanlara 20-30 tane indikatör bilin demiyorum. Benim uğraş alanım olduğu için bu kullanıyorum o ayrı, bir iki tane bilin. Maximum 4 tane ekranınızda olsun. 10 tane de koin bilin. Ama iyi bilin yani a’dan z’ye bilin. Hoşunuza giden bir şey olsun ve oradan devam edin. Doğrusu bu.

Hangi indikatörü önerirsiniz. Bu çok iyi dediğiniz?

Ben beğendiğim birkaç tane söyleyeyim siz içerisinden seçin. TD’yi çok beğeniyorum. Ama çok iyi öğrenmek gerekiyor. Çok iyi yerleri var dönüş yaptığı. Yakaladığı, nokta atışı yaptığı yerleri var. Öğrenince bırakamıyor insanlar çok hayranı var onun. Most’u çok seviyorum. Kriptoda çok beğeniyorum baya iyi çalışıyor. Ama bunun ayarlarını sizin yapmanız gerekiyor. TD’nin güzelliği ayarları yok.

Kripto para piyasası büyüyecek mi? Ne ön görüyorsunuz? Bitcoin yükselecek mi?

Ok yaydan çıktı. Ben bitcoinin yine o 20 bin seviyesinin üzerine çıkacağına inanıyorum. Orta ve uzun vadede.

Altcoinlere inanıyor musunuz ?

Altcoinlere inanmıyorum. Belli başlı altcoinler hariç. Çok iyi bir fikir diyorsun çöküyor.

Altcoinlerde yatırımınız var mı?

Yatırımım yok ara ara oluyor ama ben bitcoin tarafındayım. Ethereum. Zaman zaman alıp sattım da altcoin ama inanmıyorum. Eos mesela. Adamlar ilk 10 da ama adamların ekranlarında bunları bunları yapacağız ama yapamazsak kimse bizi sorumlu tutamaz diyor. Yani scam olabiliriz diyor. İlk 10 da. Adam köpeğine koin çıkartıyor. Ee tabi bir sürü dolandırıcı da var. Bu rüzgardan yararlanmak istiyorlar. Bu gelişmeler de insanları altcoinden çekiyor. İlla ki aradan iyi projeler de çıkacaktır.

Genelde Bitcoin/USD olarak mı kullanıyorsunuz işlemleri?

Evet. Çift yönlü işlem yapılabilir. Binance da şimdi short da açabiliyorsun. Düşerkende para kazanabiliyorsun. En sevdiğim şey. Genelde düşüşlerde daha iyi kazanırsın. Yukarı çıkışlar yılan gibidir kıvrımlıdır. Ama inişler şelale gibidir.

Peki bu şekilde düşerken kazanmak doğru geliyor mu?

Sen niye bu piyasadasın zevk için mi? Para kazanmak için. Hani hep diyorlar shortlayanlar falan. Böyle bir işlem var mı var. O adam da bir riske giriyor. O da düşmezse para kaybediyor. Mesela robotların en güzel yanı da bu. Düşünmüyor diyor ki sat. Robot mesela +3 den alıyor ben olsam almam. Ama o alıyor +8 de kapattı. Zarar da edebilir. Mesela -3 den işlem kapatıyor ben olsam yapmam buradan döner buradan döner diyorsun bekliyorsun. Altcoin de mesela alıyorsun. Bekliyorsun. Pat çöküyor. Ama robot öyle değil hemen kesiyor. Zaten robotlaşıyorsun bir süre sonra. Robot sana shortla diyor.

Kullanıcı adınızdaki 3762’nin bir anlamı var mı?

Benim normal isim soy ismim ile kullandığım bir hesap vardı. Şimdikini öyle paylaşmak için sormak için kullanmak için açacaktım. Arkadaşımla konuşuyoruz, kıvanç yazamazsın önümde araba vardı arabanın plakasını yazdım.( gülüşüyoruz.) Hiçbir anlamı yok. Açıklayamıyorum da. Araba hastası bir adam da değilim. Yok yani orada önümde duruyordu. Kıvanç yazamıyorsun, kıvanç özbillgic olarak zaten var.

Fenerbahçeli olduğunu öğreniyoruz bu arada kıvanç hocanın. Aynı reklerden denk gelmiş olmaktan güzel bir tebessüm ettiriyor. Ama stat da edilen küfürlerden, çevredeki çöplerden, taşkınlıklardan sitem ediyor. Eskiden maçlara gidiyormuş ama artık bu görüntüden dolayı maçlara gitmiyormuş. Umarım kazan kaybeden türk futbolu yeniden bir düzene oturur.

Lösev’e yardım ile görüyoruz sizi. Nereden geliyor bu bağ?

Bir gün trafikteyim. (Burada biraz kelimeleri tıkanıyor ama hatırlamaya çalışıyordur diye tahmin ediyoruz. Kıvanç hocanın hassas noktası.) Radio’dan anons geçiyor. Acil kan ihtiyacı var. Hemen direksiyonu kırıp hastaneye gittim. Tanıdığım bir arkadaşımın aile dostunun kızıymış. Gördüm onu öyle kötü şekilde ( Gözleri doluyor ve akmaya başlıyor sesi titriyor. )

Soru için pişman oluyoruz ama ortaya çıkan kocaman yürek bizi o kadar etkisi altına alıyor ki. İndikatörlerin değil iyiliklerin de efendisi olduğunu görüyoruz. Kıvanç hocanın da kız çocuğu olduğunu öğreniyoruz bu arada ve o anın kendisinde bıraktığı etkiye şahit oluyoruz. Kim bilir belki bir yerlerde sizinde desteğinizi bekleyen insanlar vardır. Yüreğinizden ışığı ve sevgiyi eksik etmemeniz umuduyla enleri buluşturmaya sizler için devam ediyoruz. Bizi takip etmeyi unutmayın .

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu